Friluftsdag 15.9, Bodholmen (livereportage)

((Alla människor har andra namn i verkligheten))
9.24
Vi kom hit för en stund sen. Vi har hunnit sätta ihop banan och göra små lappar åt bokstäverna som ska delas ut. De första borde komma om en halvtimme/timme ungefär. Tur att jag har spelkort med. Och lite annat också. Plommon, äpplen och en nektarin.
10.10
Ingela (en lärare) kom förbi. Hon hade tappat bort sin grupp. Bara 16 grupper kvar. Nu kommer en till.
10.24
Antalet pratsamma tanter hittills: 2, en svensk och en finsk. 4 lärare har passerat.
10.30
En synnerligen jobbig grupp har nyss passerat.
10.37
Äntligen kom Kalles syster. Han har sagt vid typ varje grupp att "Min lilasyster!!"
Nu har jag bara ett äpple kvar och ett pyttelitet plommon kvar. Och äpplena var ganska mjöliga.
10.54
Sista gruppen från ena hållet har passerat. Nu väntar ännu fem grupper från andra hållet. Det lär vara nån kontroll som är en aning proppaktig ... Det tar en evighet att komma igenom ... =)
11.02
All mat slut. Sista äpplet donerades åt Kalle.
11.05
Nedräkning pågår. Bara tre grupper kvar. Den här gruppen var dock ganska jobbig. =(
11.18
EN GRUPP KVAR!! Sen får vi ärtsoppa!!
DOM KOMMER!! =D
12.07
Äntligen har vi ätit. Simon sitter och låtsas att ärtsoppan är spenatsoppa. Axel har just blivit avstängd från nästa friluftsdag för att han smällde en trip. Maria samlar in styroxskålarna för att vi ska kunna använda dem i bildkonsten.
Nu ska jag ansluta mig till resten av världen.
Fint litet reportage va? Och mycket fina namn lyckades jag hitta på ... Allt skrevs på plats i min lilla fina kalender (speciellt fina).

Kommentarer
Postat av: Beckis

Vad elakt, jag ville också va me!!! ;) jag hade faktiskt också bestyr med att skydda rubert och att vara lika fantastisk som möjligt!! ;))

2011-09-15 @ 15:36:26
Postat av: Kim

Jag ville också vara med :(

2011-09-16 @ 11:50:44
URL: http://mejagmina.blogg.se/
Postat av: Willy

Simon... Roligt namn du hittade på åt mig.

2011-09-16 @ 17:54:28
URL: http://iamwilly.blogg.se/
Postat av: roseyy

heh heh heh ellen ;)

2011-09-17 @ 11:52:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0