Frenetisk städning pågår

Jag skulle ladda upp mina bilder från lägerskolan på datorn och föra över dem på en minnessticka. Det slutade med att jag hittade en massa gamla projekt utspridda på en halv miljon olika ställen här på datorn. Så det blev städning. Och för en gångs skull behövde jag inte tvångsavsluta mer än ett program under tiden. Jag har en bestämd känsla av att den här datorn inte gillar mig. Jag sätter igång den och börjar samtidigt med en halv miljon olika projekt, sätter på spotify, öppnar internet, sticker i en massa minnesstickor eller sladdar eller whatever i den.
Datorn brukar gladeligen protestera med att programmen lägger av och jag måste tvångsavsluta och starta om hela alltihopa. Fast jag vinner alltid. Det är väldigt sällan jag ger upp.

Ikväll är det träningar och imorgon så tror jag att jag faktiskt ska på en seglingstävling. Jag är helt oförberedd. Det blir väl än en högljudd stressad "ni-måst-gör-det-här-nu-jag-kan-inte-fatta-varför-ni-inte-gjort-det-tidigare-packning".

Ser fram emot det.

Efter en snabb koll kan jag i alla fall meddela att vindarna är på vår sida.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0