Hemma igen, tror jag

Man kan ju aldrig veta egentligen. Det kanske man visst kan. Men jag måste skriva nånting dit. Just stod det nånting helt annat men jag kom efter långa överläggningar med mig själv fram till att det inte passade där. Och jag har en känsla av att utan det där tror jag så skulle det vara typ femte gången jag använder den rubriken. Det känns även för att vara jag lite väl uttjatat.

Bussen var bara fyrtiofem minuter försenad på morgonen när vi skulle åka dit men annars var allt bra. Nu märker ni ju inte det men här var ungefär en halvtimmespaus för jag stod och höll i ett lysrör som pappa försökte skruva upp fastän låsmekanismen var sönder. Men nu lyser det.
I och med den lilla förseningen av bussen hann det bli ganska mörkt innnan vi kom till sista kontrollen. De yngre scouter vi hade med oss konstaterade förskräckt inne i skogen "Jag visste inte att det blir mörkt så här snabbt". Men vi klarade det och vann över killarna. Dessutom hann vi under förläggningen hissa upp en ledares mössa i flaggstången (den hängde där hela dan, och det var faktiskt på förläggningschefens order den hissades upp, inte på min), bara hugga mig pytte, pyttelite försiktigt med en yxa i fingret och kasta lite ägg på varandra.

Under orienteringen hoppade vi över ett dike (med mycket vatten i för att vara ett dike), i vissas fall dessutom genom det och kröp under ett taggtrådsstängsel. Men som sagt vann vi. Det var lite konstigt egentligen med tanke på att elden vi skulle göra slocknade, tältet vi skulle sätta upp föll ner och gungan vi byggde inte gick att gunga på. Men de andra var ännu sämre. Tydligen.

Men allt var jätteroligt och vi blev inte väckta förräns halv sju av vargungarna. Nästa projekt; fundera ut hur jag ska ta mig till sommarens storläger i hangö. =)

Kommentarer
Postat av: Raketen

Hoppas att det inte flög några tepåsar

2011-11-07 @ 19:22:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0