En ugn som inte värmer

Vår ugn fungerar jättebra nuförtiden. Det enda är att den inte värmer. När vi skulle sätta in pannkakan i ugnen blev den aldrig varm. Så nu har vi en fin avställningsyta i hålet där ugnen fanns. Det enda som var lite synd var att lillajul blev firad helt utan pepparkakor och lutfisken tillagad i mikron (den blev förvånansvärt god!). Men en bra anledning till att köpa en efterträdare för den danska ugnen från 80-talet.

På tal om den där samma boken (undrar varför en såpass dålig bok kan uppta så mycket av min tid) så tyckte Anni att den var bra. Jag har dessutom framfört min åsikt om dens Augustpris. Med i den föreläsningen pappa oombett fick i bastun fanns bland annat det att "den är en typisk bok som vuxna tycker att är bra för barn. Det märks att det inte finns barn med i juryn. En bok som inte egentligen är särskilt bra men som vuxna tror speglar barnens tankar om sig själva och vad de tänker i "de svåraste åren"". För bäst effekt läs min text jättesnabbt, bitskt och med hög volym. Det var analysen efter att hela kvällen suttit och läst diverse recensioner från typ "Hallands-posten".

För tillfället försöker hela familjen (minus mamma och pappa) lära sig spela Shoreline av Broder Daniel. En keyboard (uppriggad på två barstolar i trä från IKEA), en elgitarr och ett jättestort YAMAHA U3 piano står uppriggat i vardagsrummet. Plus två datorer med olika versioner av ackorden på och en miljon olika notblad (bla. a. Concerto op.34 av O. Rieding, en förenklad version av Paradise Oskars Da da dam med ackord och Kemp´s Jig med två stämmor, easy violin (omdöpt av mig till hard piano för takten var så svår när jag skulle lära mig den) och violin melody). Nu måste hela projektet avslutas efter testande av vilken stil man skulle spela i på keyboard. Pappa säger att han ser fram emot att bli väckt klockan åtta på morgonen den första advent av att vi spelar Shoreline på elgitarr och piano lite halft planerat och sen dessutom inte fått frukost så att det slutar med att nån (vi är tre syskon i familjen och jag brukar inte vara inblandad) börjar tjafsa om vilket ackord man ska spela var eller i vilken tonart det går och alla först spelar nåt jättefalskt, jättehårt, därefter "nästanslänger" (man får inte slänga instrument) sitt instrument i golvet och marscherar iväg.



Kommentarer
Postat av: Alma

Haha,gapskrattade när jag läste ditt inlägg! (och jag gapskrattar galet)

2011-11-27 @ 06:53:50
URL: http://muffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0