Släktträffen tog hela dagen

Synd det, jag hann inte blogga. Vi kom inte hem förräns typ nio på kvällen och då började vi ännu med någon slags kvällste. På morgonen åkte vi halv elva. Om jag vill minnas rätt.

Nu är det morgon (vilken överraskning eller hur!) och jag har just stigit upp och hunnit kolla att Sverige kom trea i Eurovision Song Contest. Mycket bra. Finland däremot blev ju tjugoförsta av tjugofem så det var inte superbra. Lite som det brukar gå för Finland. Men det brukar nog gå lite så för Sverige också, det var Sveriges bästa placering på tolv år. Under hela min livstid har de alltså inte kommit bättre. Så det var faktiskt bra.

Ikväll är det ishockeyvmfinal. Sverige mot Finland. Jag vet inte riktigt vem jag håller på. Jag brukar ju hålla på båda i det mesta, så det här är ju perfekt, det är säkert att en av dem vinner och att den andra kommer tvåa. Men jag blir glad oavsett vem som vinner. Tror jag. Det vet man ju inte ännu.

Nu ska jag gå och se om nån vet när det blir frukost. Det låter lite misstänkt. De har hållit på och dukat väldigt länge där uppe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0