Jag hade glömt bort charmen med eftisseglingar

Helt och hållet. Det var dock inte enbart negativt. Eftisseglingscharmen är väldigt.... intressant....
Först börjar det med att hälften säger att de vill ha en viss båt. Alltid samma, Aktia. Efter det står alla och väntar på att båtarna ska bli riggade av sig själv (ser det ut som i alla fall). Sedan är alla båtar i sjön och ingen vill segla ut. Därefter blir någon tvingad att segla och seglar först in i några bryggor eller någonting i hamnen och när de väl kommer ut på fjärden seglar de oplanerat omkring och skriker att de inte vill segla.
Uppfatta mig inte fel nu, jag har varit en av dem, men det är något väldigt speciellt det där. Fast jag gillar det på ett sätt.

Jag glömde berätta poängen. Jag var där och var "hjälpledare" idag. Därav min uppfräschade kunskap.

Kommentarer
Postat av: Beckis

Vädigt bekant i mina öron. i alla fall det där med att inte vilja segla... bara simma i iskallt vatten :)

2011-05-24 @ 19:57:07
Postat av: farmor

Hmm , jag har fått höra om några som ibland grät och blev hämtade till bryggan.

Tydligen är det pedagogiskt väl utfunderat eftersom dessa några nu seglar med full iver

2011-05-25 @ 08:55:18
Postat av: Wilma

Roligt

2011-05-25 @ 12:30:55
URL: http://wam.ratata.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0