Rabbit Proof Fence

(Det här är ett inlägg från igår, internet var inte på min sida så jag orkade inte starta tredje världskriget med det)

Vi såg den filmen nyss. Annars har det inte hänt något vidare intressant. Men den var bra. Fast nu är det enda det pratas om i den här familjen aboriginees (jag vet att det heter aboriginer på svenska men jag gillar inte det ordet). Alltså det är inget fel på aboriginees men när det är det enda som det pratas om här blir man lite fed up.

Imorgon så ska vi typ och se på nån av pappas jobbkompisar studio där jobbkompisens fru ska spela in en skiva. Typ. Tillsammans med nån världsberömd gitarrist. I den stora konstiga världen alltså. I "Min Värld" (där mycket viktigt händer) så är han väldigt, väldigt okänd. Inget fel på honom för det. Men jag har ingen aning vem han är. Fast jag känner inte till särskilt många gitarrister. Anni, min gudfar, min farbror, nån av mina klasskamrater. Men de är INTE särskilt världskända (bra för det, men det finns inte så många andra som vet vem de är).

Men nu ska jag läsa klart min bok om andra världskriget och skogsbränderna i Victoria förra året. Okej då, inte bara om det. Men det är viktiga händelser. Faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0