Pingviner på Phillip Island

Vi är på Phillip Island nu (här fanns internet, som vi efter ett modemomstart fick igång) och har just kommit hem från pingvinsightseeing. Fast särskilt sightseeing var det väl inte. Men det påminde om Holmenkollen.
Man körde på en liten väg ute i halvt tomma intet. Plötsligt (plötsligt och plötsligt, efter en skylt) hamnade man på en rätt så enorm parkering. Efter det gick man in i ett stort hus med pingvinutsällningar, pingvinsuvenirbutiker och några matställen. Sen fick man order att sätta kamerorna i väskan (jag har alltså inga bilder) och sen vandrade man bara på långa typ "bryggor" ut mot en stor läktare vid stranden. Där satt man alltså och väntade. Det var väl mest den delen som var den Holmenkolliga delen av det hela. Och känslan av att det skulle ha kunnat vara SÅ mycket mer folk där. Sen kom det några små pingviner i flock. Efter det kom det med jämna mellanrum små flockar med pingviner. Gick man upp längs "bryggorna" så promenerade det pingviner bredvid hela vägen upp mot centret. Sen åkte vi hem. Men efter som ni inte fick se några pingvinbilder så får ni först som pausunderhållning se på en halvmisslyckad bild av en blomma.



Och sen kan jag berätta att jag hittade den där underbara väskan jag pratade om tidigare i en butik idag. Så jag köpte den förstås. Enligt mig är den helt oemotståndlig men bara för det behöver alla andra ju inte tycka det. Eller okej då, ni får inte dissa den. men så här ser den ut.

Suddig bild men för att få de rätta färgerna måste jag ta den så. Den är kanske inte riktigt min stil men so what.

Kommentarer
Postat av: mormor

jättesnygg väska! Helt a´la Ellen.

2011-03-25 @ 22:06:13
Postat av: farmor

Är av samma åsikt som mormor, väskan påminner mej om min barndoms-ungdomstid.Bra att köpa sånt man gillar förutsatt att det är ekonomiskt möjligt förstås

2011-03-26 @ 09:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0