Nostalgi

Vi var och åt middag på en pizzarestaurang (som pappa för ett ögonblick påstod var melbournes bästa) och efter det åkte vi till Whitley där vi bodde när vi var här för sju år sedan. Jag vet inte om det såg ut som jag mindes det. Eller egnentligen vet jag, det såg mycket mindre och mycket skruttigare ut nu än jag tyckte det var för sju år sen. Men det såg nog ut som det skulle. Någorlunda.


Huset, sju år efter oss


Lekparken, där vi hängde typ varje dag i fyra månaders tid och jag dessutom haft femårskalas och sagt att alla flickor behöver fler par solglasögon (...). (Den var större, fick inte med hela i bild)


Famijen Palm. Från vänster, pappa Palm, barnet Palm och mamma Palm.

Sedan dessutom några bilder från när jag, Anni och pappa (sjuklingarna var hemma) var i stan.

En fin blomma på en inte lika fin bild. Inte ens mamma kom på vad den hette så den här gången får ni klara er utan namn. (Hmm Ellen, det brukar de måsta göra varje gång...)


En bro vid vilken vi fikade. Länge var namnet oklart "den kan vara Princes Bridge, men det kan också vara nån annan" sades det just när jag frågade, men pappa som sa det till mig hade.... spänningen stiger... RÄTT! Det var princes bridge.


Byggnaden vid Federation Square som jag hade tänkt rita av som bildkonstuppgift men jag blev tveksam efter att ha sett den "irl". Men jag ska nog klara det! För jag klarar ju allt.



För tillfället håller jag på med kroppen till min ljusgula elefant. Huvudet och öronen blev ganska bra. Hoppas att de andra delarna också bli någorlunda representabla.

Förresten så fick jag ett par beiga shorts på stan idag. Anni fick likadana. Så nu har vi exakt likadana shorts, jag är inte säker på om det är bra eller dåligt.


Nu ska jag endera virka amigurumi eller hänga på kpwebben. Jag vet vad den största delen av mina läsare vill att jag ska göra. Så jag gör väl det då. Lätt match för er!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0