Mornington (Com)Peninsula

Det var egentligen igår men jag bloggade inte på kvällen så jag lägger ut det idag istället. Och det heter egentligen bara Mornington Peninsula men vissa i vår familj säger Compeninsula.

Vi åkte dit genast på morgonen (sen förmiddag för min del...) och hamnade vänta i lite bilköer (förstås). När vi kom fram gick vi genast och åt. Gott! Glass till lunch är det inte så ofta man får! Sedan började det förstås regna och blåsa jättemycket. Annars skulle det u inte bli som vanligt... Fast ibland har vi faktiskt också fint väder. Fast nu kändes det mest som om vi var och seglade. Pappa sa förstås hela tiden att det nog blir bättre, vi går och promenerar som vi hade tänkt men jag är glad att vi inte gjorde det. Istället åkte vi lite längra ut på udden och såg en stenformation som heter London Bridge. Kul. Fast regnigt och kallt. Jag hade nämligen bara korta shorts på mig för det var typ trettio grader när vi for härifrån. Sen gick vi till en till glassbar. Och åt mera glass.

Det blev inte särskilt bra skrivet det här nu men ni får stå ut. Mamma säger nämligen att jag måste gå och laga spenatsoppa med henne eftersom det var jag som ville ha det. Fast jag är jättenöjd nu för jag har lyckats koppla ihop min klumpeduns-dator vars skärm inte fungerar till en projektor så nu bloggar jag på storskärm...

Förresten så har jag hittat ett nytt kuligt engelskt ord! Rumpus! Enligt google translate betyder det bråk men eftersom det var namnet på ett av rummen i en husannons så betydde det nog inte bråk i just det sammanhanget. Om inte det var ett bråkrum...


oj nej, vad sned horisont. men mamma har tagit den.

Kommentarer
Postat av: mamma

Skulle den blivit rakare om du tagit den, bilden? Och förresten så vet du ju att det är lätt fixat på Iphoto innan man publicerar!

2011-03-14 @ 11:18:44
Postat av: mormor

Tänk om vi skulle få glass här om det är lite dåligt väder. Daglig ranson skulle vara tonvis, för snön bara öser ner. Nu ut och skotta!

2011-03-14 @ 12:33:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0