Jag har hittat min protractor!

Jepp. Men nu undrar ni nog vad en protractor är för något egentligen. Det är det engelska ordet för gradskiva men jag tycker mycket mer om att säga/skriva protractor. Det låter roligare. Fast vi kallar den traktor.... Och det är otroligt hur litet utbudet är. Vi letade hur länge som helst. Vi hittade (/pappas jobbkompis talade om för oss att det fanns) ett köpcenter på gångavstånd. Så vi promenerade dit i hettan. Där hittade jag dessutom en underbar väska som både jag och mamma tyckte om för ovanlighetens skull. Så jag tror jag ska köpa den.

Jag har stått med Albert på gården idag och slängt bollar. Till varandra nog. Vi har bara en gång slängt över den till grannarna. Det var i samarbete kan man säga. Albert slängde den jättesnett och jag räddade med foten så att den studsade ut över staketet. Och det råkar vara så att det är en tom tomt bredvid men ett två meter högt staket. De håller på och bygger nånting där (hmmm... möjligtvis ett hus) så det är ett två meter högt gallerstaket från vägen också. Så Albert (som är mindre) fick krypa under (i sanden, förstås med en ny blus) och hämta den... Men vi fick tillbaka den. Och nu spelar Albert fiol ute på verandan och mamma sitter där och stickar och pappa grillar. Och det är precis passligt varmt. Helt okej...

Kommentarer
Postat av: mormor

Vi blir så glada på morgonen här när vi får läsa om er. Du skriver så piggt och trevligt! Här snöar det, vi har skötkattens och egen gård att skotta !

2011-03-11 @ 07:46:31
Postat av: Wilma

Hurdan väska???

2011-03-13 @ 11:51:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0