Sjöbris och sommarvärme

(Om rubriken, jag måste ju hitta på nåt. Och idag blev det så där, som ur en sån där tidning om vad som ska hända på sommaren, och om hur vackert det är överallt)

Om ni vill veta vad som hänt idag så har det varit ungefär så här. Okej då, ganska exakt så här.
Jag vaknade vid åttatiden. Vi åt frukost (nybakat bröd, om igår kväll räknas som nybakat) ute på verandan i solen och lyssnade på andra avsnittet av radioteatern Koralin. Efter det badade vi. Sen låg jag i solen och läste en Segling från 2005 som jag under juli-månad läser kanske i genomsnitt varannan dag. Efter det badade jag på nytt. Badad och klar åt vi lite frukt och därefter badade vi pånytt. Lunch, sommar i p1 (en gubbe som samlade på ruckel, ganska komiskt) bad, läste en Hus&Hem från 2004, spelade kort, läste bok (Snart är jag borta, av Hanna Jedvik, ganska bra, men jag har bara kommit till sida 71 så jag vet inte) och nu bloggar jag. Pappa sa att maten är klar, gös, fiskad igår.

Och ungefär sådär förlöper en månad. Okej då, inte riktigt, idag har varit en ganska lugn dag. Vi gör nog ganska mycket annat på sommaren. Åker till kompisar och badar där till exempel. Eller så kommer det kompisar hit och badar.
Men ni fattar. Jag litar på er intelligens, även om jag förstår att det kan krävas ganska mycket sådan för mina röda trådar går av emellanåt och så är de ganska krokiga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0