Ellens ridlägerdagbok; efterord och person/hästbeskrivningar

Efterord och efterord. Ni märkte att den inte var så mångordig, min dagbok. Tänk om den skulle ha varit kortare...

Fico: Steffis tävlingshäst
Juni-Elmeri: En prickig shirehäst från Cirkus Finlandia som hade ont i benet och därför stod här.
Larsson: Nån konstig människas tävlinshäst, också den på sjukläger vill jag minnas. Ficos absolut bästa kompis.
Steffi: En av hjälpledarna.
Ullis/Ulrika: En liten, snäll, tokig tjej från Kristinestad.
Schumi: Hunden i stallet. En enorm, gosig, lugn hund.
Ludo: Alla andras skräck, min absoluta favorit.
Pixu: Min ex-favorit, lugnare och långsammare än en snigel. Andraplatsfavorit om jag ska uttrycka mig vänligare.
Alla andra hästar jag har skrivit om: Ridskolehästar som alla är underbara men som det inte finns nåt speciellt jag borde nämna just här om. Förutom att alla hästar, inklusive dessa, är underbara.
Ja dte fanns flera deltagare och alla var snälla, liksom hästarna, men det fanns inget viktigt att berätta om dem just nu, liksom hästarna, och nu händer det nåt jätteviktigt säger mamma så jag måste gå. Ett abrupt slut som vanligt.

Kommentarer
Postat av: Gunborg Adolfsson

Roligt att läsa dina tankar om olika saker. Jag skulle vara livrädd för hästar.Du är jätteduktig.

2011-06-22 @ 16:57:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0