Väghyvlare!!

Haha, nu undrar ni nog vad det är för fel på mig då jag skriver en så där konstig rubrik. Men det finns en logisk anledning. Nyss var här en sådan på vår väg. De som har varit här vet att en inte är mycket att skryta med och nu var där en väghyvlare! För er som inte vet vad en väghyvlare är (hörde själv till den skaran fram till för kanske en halvtimme sedan) så är det en grymt stor typ traktor som har en lång stång fram till framhjulen. Okej stång var dåligt ord men just nu kommer jag inte på nåt bättre. Men stången är ingen stång utan snarare ett rör utan hål i eller nåt. Iaf, under den här stången eller röret eller vad vi nu vill kalla det så hänger en plog. Det är ingen vanlig plog utan typ en.. hyvel (såklart, det heter ju väghyvlare) med taggar. Den gör så att framhjulen trycks upp (typ) och så får den en grym kraft att skotta undan snö med (som ni märker är jag inte särskilt bra på det där med fysik och sånt). Och så kom det en sån hit. Fatta coolt! Tillsammans med den kom också en liten traktor som skottade undan snö som hamnade på fel ställen. Men den är inte så mycket att prata om. Inse nu hur väl plogat här är jämfört med hur det brukar vara. Mina kompisars föräldrar som kör hem mig från hobbyer vågar ju inte ens köra upp hit av rädsla för att fastna. Men nu är det andra bullar minsann! Måste tyvärr gå och lägga mig. Börjar åtta imorgon.

Kommentarer
Postat av: Pappa

nu, en timme senare kanske, är det fruset, hårt och snorhalt

2011-01-10 @ 20:57:04
Postat av: mamma

Vilken fin blogg Ellen! Och snart då du får din kamera kan du pryda bloggen med bilder på väghyvlar och annat.

2011-01-11 @ 12:50:15
Postat av: mormor

trevlig idee med bloggandet,men kanske för modernt för mej. GRATTIS MITT KÄRA BARNBARN. Du är super med dina trevliga ideer.

sov gott i morgon är du 12!

2011-01-11 @ 19:39:47
Postat av: Kim

Jag hör till samma skara ännu efter att jag läst det här.

2011-01-12 @ 16:14:00
Postat av: Wilma

Du sku ha sett Degeröbågen

2011-01-12 @ 18:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0