Skola igen

Nu har skolan börjat. Hade engelska idag (hemspråk) och vi gick igenom "countable and uncountable nouns". Jättekul. Fast innan det såg vi klart filmen vi började på förra gången, "She's the man". En ganska tråkig förutsägbar film men ändå bättre än att måsta hålla på med "some grammar-exercises". Imorgon har jag fullt upp, först pysselklubb, sedan kör och sedan handboll. Bra är att det är "planeringseftermiddag" så vi slutar ett! :) Anna är tillbaka i skolan men bara två/tre timmar per dag. På onsdag (min födelsedag) får vi seilors turkafile till mat i skolan. Mycket intresserad av vad det är men pappa och mamma listade redan ut att det säkert är typ seglarens torskfile. Samma dag har vi både historia OCH finska. Får se om jag klarar dagen levande. Jag och Wilma bestämde att vi ska ha virkklubb hemma hos mig på torsdag, om det blir nåt lägger jag upp bilder och kanske ett kort mönster. Beror på vad jag gör. Nu ska jag ta reda på om min kära dator har lyckats få iväg ett mejl som jag tryckte på sänd på för typ en halvtimma sedan. Den har typ lite spel.

Förresten jag fick 10- i mitt projekt om religioner! =)

Kommentarer
Postat av: Johanna

ÅÅÅÅ!



Nu är jag såå avensjuk för att du har en sån fin blogg!

2011-01-10 @ 17:53:49
Postat av: Kim

Hissa är roligt. Du kommer att märka det. Jag undrade också om den där "turkafilen". Ordet kommer från finskans turska, tror jag.

2011-01-11 @ 06:13:39
Postat av: Anonym

Du var värd 10:an- projektet var jättebra! Bra jobbat Ellen!

2011-01-11 @ 12:51:53
Postat av: Wilma

Du överlävde

2011-01-12 @ 18:44:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0