Fåglar och fastlagsbullar

Jag börjar väl med fastlagsbullarna som vi bakade igår. Fast pappa påstår att det inte var "vi" utan "han". Men i alla fall. Jag gjorde mer än Anni. Hon var superstolt över att hon hade penslat dem....

Ordentligt med grädde var det!

På Pysselklubben idag gjorde vi fåglar. Så här blev min.


Hihi. Jag tejpade upp den i fönstret för att få en bild med snygg bakgrund. Så utanför bilden är det inte så fint... Hrmmm....

Körledaren är sjuk så vi har ingen kör idag. Detta betyder att jag har hur mycket ledig tid som helst. Att göra läxor på! Nej men jag ska faktiskt inte göra läxor hela tiden. Troligtvis kommer jag sitta på datorn. Eller okej då, inte PÅ den men ni förstår säkert. Jag hade tänkt lära mig att spela låten "Håll om mig" på pianot. Om ni undrar varför jag valde just den låten så är det för att det är den enda kuliga låt som finns i min piano bok förutom typ "Mamma mia" och den låten kan jag lugnt säga att jag har tröttnat på.

Förresten, på tal om musik, har ni hört Veronica Maggios nya singel. "Jag kommer". Här är länken http://www.youtube.com/watch?v=GA9Ln4FuXKc&feature=related. Den är bra! Och enligt min pappa som har väldigt mycket åsikter om all möjlig musik kommer den här låten att bli en stor hit. Men det är alltså enligt min pappa. Men man vet ju aldrig, pappor kan ju också ha rätt nån gång. =)

Kommentarer
Postat av: wilma

det blev ingen link

2011-02-15 @ 15:54:55
Postat av: Ellen

Kopiera över den till adressfältet i så fall.

2011-02-15 @ 16:58:28
URL: http://iamellen.blogg.se/
Postat av: Raketen

Vilken läcker bulle. Skulle vara något att få stifta närmare bekantskap med.

2011-02-15 @ 21:01:12
Postat av: farmor

mmmm.... nästan så det smakar i munnen av den läckra bullen.

Fågeln ser fin ut i fönstret.

2011-02-15 @ 21:32:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0