Vädergurun

Pappa och jag hade just en intressant kamp. Vi ska upp till Kristinesstad i nästqa vecka och pappa var helt säker på att det skulle bli kallt. Att jag skulle måsta ha andra skor än stövlar. "Vad gör du sen när det är minus sju grader?" undrade han. Jag trodde inte på det över huvudtaget så jag satsade på motbevisning. Man kan säga att jag vann.
Den enda vädersidan som hade minusgrader överhuvudtaget under vaken tid var fmi, "pappas sida". Alla andra jag kollade (smhi, yr och foreca) hade inte minusgrader överhuvudtaget i prognosen.
Känner mig nöjd, nu behöver jag inte packa med så jättemånga par skor.

Kommentarer
Postat av: Alma

Själv önskar jag att det var minusgrader och snö...

2011-12-30 @ 10:38:24
URL: http://muffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0