Nyårsafton i Jyväskylä

Igår kväll kom vi efter en liten (ganska stor) felkörning fram till Jyväskylä där vi ska fira nyår med kompisar. Här är det tre minusgrader och lätt nysnö.

På morgonen idag var vi ute och promenerade och solen sken och allt det där som man borde fånga på jättefina bilder men jag hade förstås inte kameran med mig ut smart som jag är. Jag skulle väl i och för sig ha förfryst min fingrar så att de skulle ha blivit små svarta stenklumpar och ramlat av en efter en om jag inte skulle ha haft vantar på mig. Sen skulle jag bli en sån där legend som föräldrar berättar för sina barn, en därför-måste-du-ha-dina-vantar-på-dig-legend som skulle bli värre och värre. Efter några år skulle historien ha förändrats så att alla mina kroppsdelar bara svartnade och ramlade ihop i en liten svart hög.
För att vara realist har jag ganska bra fantasi.

 


Kommentarer
Postat av: farmor

vilken tur att det nu bara handlar om fantasier

hoppas det nya året fortsätter med lika glädjande bloggläsningar

2012-01-01 @ 19:03:30
Postat av: Alma

Förfrys inte fingrarna!

2012-01-01 @ 22:37:06
URL: http://muffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0