Näääää!!!

Man ska inte kunna fara ut och cykla dagen innan julafton. Dessutom ska det inte vara storm som om det skulle vara allhelgonahelgen och inte något annat.

Jag var ute och tog några foton medans mina fingrar sakta skrumpnade och föll av av kylan. Tyvärr blev de så dåliga så jag tror inte jag tänker lägga ut dem. Ikväll ska vi klä granen så då borde jag om inte annars få några bilder. Om vi kan bestämma var vi ska ha den.
Vi försökte fundera i går kväll och det kom väldig många förslag, realistiska och orealistiska. Bland de orealistiska fanns bland annat att hänga upp granen i taket, sätta den på bjälkarna ovanför köket, ställa den ovanpå toaletten i vardagsrummet (svårt att förstå om man inte har sett det) eller hissa upp den ovanför trappan. Vi har nämligen fem meter upp till nocken i vardagsrummet och då finns det ganska mycket outnyttjat utrymme man borde använda.
Bland de mer realistiska finns det två stycken bra. I ett hörn i matsalen så att det på ett redan trångt ställe blir ännu trängre och kökssoffan måste flyttas onaturligt nära kaminen. Eller så bredvid pianot i vardagsrummet så att det kanske barrar lite in i pianot.
Jag röstar starkt på vardagsrummet. En gran ska stå i vardagsrummet och inte i matsalen. Och hur skulle man annars spela barréackord på pianot om det inte finns lite barr i det?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0