Julannandag

Egentligen tycker jag mer om det finska namnet Tapaninpäivä. Tapanis dag, Tapani är ett finskt namn.

Igår höll vi på med så mycket så jag hade inte riktigt tid att blogga. Dagen börjades med en promenad till Maskholmen vartefter vi spelade ett spel jag fick i julklapp. Snarare försökte fatta reglerna. Det tog kanske tjugo minuter att spela spelet och en timme att fatta reglerna. Vi åt lunchmiddag klockan två och till fem åkte vi till domkyrkan för att höra på en julkonsert Albert sjöng med i. På kvällen spelade vi samma spel med Pappa och Anni medans de andra såg på filmen Madagaskarin Joulu. Som den filmgalning Albert är fick han tre filmer i julklapp, Anni fick en och jag fick inte en enda. Det speglar filmintresset inom barnen i familjen väldigt väl.

Idag har vi varit ute och sett både träd, människor och elledningar falla ner av vinden.  Ingen skadade sig som tur var. Det roligaste kanske var när en dam kom med sin bil till de lyxiga husen nere vid stranden (Litmanen-husen, Jari Litmanen bor där) och skulle öppna porten med sin fjärrkontroll. Det var strömavbrott men det visste hon förstås inte. Hon satt där och tryckte en stund innan hon gick ut ur bilen och nån ropade till henne att det var just strömavbrott.

Det blåser fortfarande ganska mycket men inte alls lika mycket som i morse. Nu ska jag endera sticka lite eller försöka övertala A o A att komma och spela spel med mig.

Kommentarer
Postat av: Wilma

Ingenting mot vad jag har upplevt. Flygande trampoliner och vatten ovanför bryggan som bruka vara en meter ovanför vatten ytan! :)

2011-12-26 @ 15:43:51
URL: http://wam.ratata.fi/
Postat av: Lillebrorsan

jag är inte film galen

2011-12-27 @ 19:57:18
URL: http://iamellen.blogg.se/
Postat av: Lillebrorsan

jari littmanen har flyttat till Estland

2011-12-27 @ 19:58:22
URL: http://iamellen.blogg.se/
Postat av: Gusse

Jag tycker din mössa är fin.Du är ju duktig att sticka.

Det är alltid roligt att läsa i din blogg så vet jag litet hur ni hardet där

i Helsingfors

2012-01-05 @ 19:30:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0