Ibland undrar man varför man egentligen gör det

Åker till stallet i mörkret, all lera på stallplan frusen och helt kolsvart. Men det är ändå väldigt charmigt. Vissa stunder. Nästan alltid.

Nu väntar korv och potatismos. Imorgon uppträder jag med kören i skolans julkyrka och därefter breder jullovet ut sig som jag vet inte vad. Och sen e de JUUUL!!

Den här sången har jag sjungit hela dagen, åk 2 i vår skola står för texten.

Snart är det jul
Och då blir det kul
Då kommer tomten som inte är gul
Eller hur?
Tomten är röd
Han bjuder på bröd
Då är det slut på all nöd

Jag gillar den på nåt sätt.

Kommentarer
Postat av: Alma

Jul! Snart e det juuuuuuuuuül!!!

2011-12-22 @ 10:46:23
URL: http://muffler.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jipiii!!! Snart jul, men just nu har jag lite feber och halsont;(

/Johanna

2011-12-22 @ 11:56:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0