Bordshockey

Jag är sämre än nån annan på bordshockey. Albert vann mig just 6-3. Det var min bästa match någonsin. I tvåpucksbordshockey blev det däremot jämnt men det kanske beror på att det, 1, är jag som hittat på sporten, 2, är jag som bestämmer reglerna. Till exempel räknas alla mina mål, oavsett om de skulle vara mot reglerna eller inte. Men det är en regel och man ska följa regler även om de är emot regler. Pilutta.

Imorgon är det packningsdags och därmed också dags för den stora packningsångesten. Undrar hur jag klarar det den här gången.

Igår började jag på min första finska bok någonsin och jag har redan läst hälften. Med lite av resttygerna jag finns har jag nu tänkt göra en ugglebörs. (Till Wilma, som var med och planerade, jag sätter bara en dragkedja högst upp på våra planer och gör dubbla "kroppsdelar" så att den blir som den du fick men med ögon och mage. Vänta, vi glömde näbben, en sån måste jag också fixa.) Har någon en tolv och en halv cm lång dragkedja i vitt som den vill donera till mig? =) 

Just nu håller jag och Albert på att rita en utrotningshotad Randhornad skogsåset (Raddus ocetus). Om ni råkar se någon ute på stan kan ni väl meddela oss så får vi ringmärka den.

Kommentarer
Postat av: Alma

Vad är den utrotninghotade Randhornad skogsåsed för nåt? En...fågel,eller?

2011-12-29 @ 22:09:45
URL: http://muffler.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0