Gissa vad jag gör?

Lyssnar på Veronica Maggio!! Vilken överraskning va? Hrrmm... Men det var så länge sen jag kunde det för internet på landet är alldeles för långsamt för att man ska kunna lyssna på spotify. Fast radion i Sverige e bättre för typ två gånger per dag spelas det Veronica Maggio (ta det där med ungefär en halv liter salt..). Men en gång när jag och min kompis sjöng på en av hennes låtar i bilen på väg till fyrishov så satt hennes pappa på radion och den låten var på. Det var najss...

Det där blev lite svamligt. Men faktiskt, det är fortfarande sommarlov, tänk på det. Då behöver man inte ha full koll hela tiden.

Fast igår när jag gick och la mig så kändes det som hela sängen gungade. Eller snarade som att den fick surf på vågorna. Att den gled lite framåt och neråt, rätade upp sig, svängde lite och så om igen. Och varje gång den for neråt kom det ett sånt där pyssjjande ljud. Och hela mitt duntäcke prasslade. Det värsta av allt, det prasslade likadant som en spinnaker. Usch, fy, tvi, blä. Spinnakerprassel e det värsta som finns.

Fast det var ändå skönt att inte falla ur sängen för att den är så smal, inte vakna mitt i natten för att vinden oplanerat vridit/ökat så att det plaskar och gungar och pappa hoppar omkring och ser stressad ut och inte vakna av att man fryser och inte hittar filten och sovsäcken har glidit på golvet.
Missuppfatta mig inte. Det är kul att segla. Men kul att vara hemma också...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0