Vad ska jag berätta för kul idag då?

Vi åt lunch i parken. Det var kul. Men jag har inte så mycket intressant att säga om det. Men visste ni att bananerna här kostar ca. 12 dollar per kilo. Åtminstone. För alla bananplantager spolades iväg när det var så mycket översvämningar i Queensland. Så de dyraste bananer jag har sett kostade 17 dollar per kilo. Det är 12,30 euro. Det där jag sa om 12 dollar kilot är alltså 8,70 euro. Per kilo! Bananer! Så vi har inte ätit så mycket bananer de senaste fyra veckorna.

För tillfället är det klokaste ordet här att pappa har konstaterat varför surdeg heter surdeg; man blir sur av det. Fast det var nog något av ett skämt. Tror jag. Och Anni och Albert lagar citrongodis genom att frysa citronsaft i iskuber. Ni får mera rapport när jag har smakat. Jag lovar.

Imorgon ska vi till Zoo. Då ska jag ta bilder på en himla massa djur! Bra att jag skrev det där förresten, måste ladda kamerans batteri. Dessutom är det omiljövänligt att ha daton påslagen så här länge.

Kommentarer
Postat av: farmor

Jag minns så bra hur det var för ca 8 år sedan då vi var på Zoo nära ert boende.Det var Anni faffa du och jag.Innan vi gick ut efter en lång dag på området åt vi glass och på din klänning framstod det helt tydligt vilken glass du ätit.

2011-04-05 @ 12:51:15
Postat av: farmor

en del avkommentaren som uteblev senast: Zoodagen för länge sedan var väldigt varm , den fick glassen att smälta innan den fick komma i munnen.

2011-04-06 @ 08:36:34
Postat av: Nicolayfride

Hello, I found you at Altavista. You have wealth of information on your site and a nice design. Greetings from Germany

2011-08-30 @ 08:43:37
URL: http://nicolayfride.blogfrombed.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0