Översvämning!!

Som ni kanske märker är jag ganska förtjust i naturkatastrofer med mera så länge ingen skadas. Även om det är lite coolt då också.
Igår gick vi alltså dit till parken som jag pratade om. Det slutade regna när vi gick iväg. När vi kom fram dit visade det sig att programmet egentligen var inställt men vi hade fått mejlet så sent att vi inte hade hunnit se det innan vi gick iväg. Vi var alltså de enda där. Det var "Wetland Wonders" som "turen" hette och det passade utmärkt. Det finns en sjö i parken som är själva wetlandet och den var helt översvämmad. En liten bäck som Anni och Albert har för vana att hoppa över var kanske två-tre meter bred och när vi skulle gå stigen närmaste sjön så simmade ankorna på den....
När vi kom runt sjön ut till andra sidan av parken så kom det en man emot och sa att vi nog inte kunde gå den väg vi hade tänkt oss igenom parken tillbaka efter som den enda bron över sjön var översvämmad med runt en meter vatten! Så då fick vi gå runt hela parken.

(Här borde det vara en bild men ni får den en annan dag för det blev lite hastiga ändringar i planen och min dator är så sjukt långsam på att ladda upp bilder så jag hinner inte vänta)
Nu ska vi åka till nån människa som pappa kände när han var utbyteselev här och vi ska vara där klockan fem och klockan är nu kvart före fyra och det tar typ en och en halv timme att komma dit. Så jag måste gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0