Noggrannare om gårdagen

Jag vet inte riktigt vad jag hann skriva igår men jag tar nog allt på nytt. Inte vad jag skrev utan vad som hände. På morgonen åkte vi genast till Heureka från skolan. Först hittade jag och Wilma en utställning där bara nån annan hade fattat att man fick vara. Så vi var helt ensamma där ganska länge. Sedan såg vi på råttkorgboll. Ganska komiskt, de spelar ju inte mot varandra och de gör mål helt hejdlöst.
Efter det kom det en kvinna och berättade om ett klot med bilder åp så det såg ut som jorden. Hon berättade inte så mycket om just det men på klotet visade hon olika sorters väder hur det såg ut på kartan. Hon visade också alla flygplan som flyger och tsunamin i Thailand då för länge sedan hur långt vågorna gick. Ända till Storbritannien!
Efter att vi var klara där fick vi glass! Bäst på hela dagen. Nästan i alla fall...

Eftersom man inte får ha kamera i skolan. Tror jag i alla fall. Så har jag inga bilder. Men ni får klara er. Snart, när jag har mera tid, kan jag hitta på nån liten bild till er. Om ni är snälla...

Klockan halv nio ska jag träffa Wilma utanför hennes hus och så ska i cykla till skolan. Tyvärr är det ganska långt dit.... Jag måste nog hitta på något kul här under tiden. Kolla mejlen kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0