Har inte haft tid att blogga

Och jag har inte prioriterat det. Hehe... En bloggare borde väl alltid uppdatera så jag missade på den punkten. Igar var det hattparad på skolan och jag vann pris för bästa återvinning med min utklädnad, lampa. Jag klarade väl inte riktigt att vara lugn och stilla som en lampa, det är ju inte direkt min grej, men jag har redan fått erbjudande som golvlampa hos min lärare. =) På skoj förstås. Men ändå.

Jag var hos Beckis efter skolan igår, kom hem, bytte om och packade saker på tjugo minuter, åkte till handbollen, kom hem, åt middag, åkte till varvet med pappa, kom hem och såg på tv, solsidan och så ska det låta, gick i duschen och gick och la mig. Oj då, ytterligare en halvtråkig sammanfattning av vad jag har gjort.

Idag har jag i alla fall ägnat hela dagen på varvet med pappa, vi har fått båten i sjön och nu är den seglingsklar. Tror vi... Den kanske hittar på något ånnu som den inte är nöjd med så att vi måste ändra det också, men i praktiken. Imorgon seglar vi in till stan och firar första maj. Som vi brukar. Det skulle inte blåsa nästan något och de har ändrat prognosen så det borde inte regna men det brukar vara ganska kallt ändå... Speciellt i början av maj. Första maj.
Nu har jag nyss lyckats med bravaden att läsa en hel bok. Och just precis nu kom jag på att jag borde ha lämnat in en bokrecension på fredagen. Men om jag är tillräckligt snabb och skriver en nu kanske jag hinner lämna in den innan vår lärare tar pärmen på måndag morgon. Hoppas det.

Mamma och pappa ropar att jag måste gå upp. Vet inte varför. Hoppas de har städat klart... Är inte på hjälpa-till-humör. Min bok var lite deppig och som känt (kanske?) så lever jag mig in i bckerna så mycket att jag kan deppa i en vecka över en sorglig bok. Nej, inte en vecka. En dag. Men det är också onödigt länge. Väl. Kanske inte ens en dag...
Anni stal två nagellack av mig som hon påstod var hennes så jag tror jag måste gå och göra något åt saken.

Kommentarer
Postat av: mamma

Kolla in ljushuvudet på http://web.me.com/fsahlstr/Sahlstroms/Blogg/Blogg.html

2011-04-30 @ 20:50:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0