Flowershow och nya skor

Jag tror jag måste gå nån kurs i att hitta på bra rubriker och inledelser på blogginlägg. Speciellt med tanke på hur tråkiga mina senaste har varit. Dessutom alla likadana. Men innan jag gör det kan ni få veta vad jag har gjort idag. Om ni är snälla.

Dan började med att vi fick två timmar extra. Det blev ju vintertid här men pappa hade tänkt att det blir sommartid. Eller åtminstone att man vrider klockan framåt. Men när vi satt på tågstationen och trodde att klockan var elva på morgonen så visade det sig att den var nio. Och att vi hade stigit upp typ halv åtta. Jag hade vaknat tio före sju.

Sen gick vi till den där show saken och mer lättförståerligt så var det en blommässa. Med en massor konstiga saker. Som jag tog väldigt många bilder på. Allt som allt 254 bilder på hela dagen. Så det var väl ganska bra. Fast det var tur att vi kom tidigt för det blev ganska mycket folk där senare. Vilket alla i familjen inte uppskattade fullt ut. Rättare sagt ingen. Även om det fanns såna som uppskattade det mindre.

Djur gjorda av blommor som var en del av ett av väldigt, väldigt många konstverk.

Efter detta blev det mera böreks på victoria market, en snabb koll nere i stan på federation square och dessutom en show av Carl-Einar Häckner. Som mamma och pappa tyckte var jätterolig. Vi tog "tram" 86 (fatta! 86!) till Fitzroy och kollade lite och där hamnade vi på en conversestore och jag fick ett par!!


Nu ska jag äta kvällsmål. Jag har redan missat halva måltiden tack vare mitt bloggande.

Kommentarer
Postat av: mormor

vad härligt med alla blommor.

2011-04-03 @ 21:44:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0