Cockatoos!

Vi kom just hem från vår middag och eftermiddagsfika som jag skrev om. De var inte samtidigt och inte i den där ordningen men ni förstår.

Fikat var trevligt, jag fick Cross Buns som jag älskar och vi såg jättemånga cockatoos, en sorts fågel.


Mammas respons: "Man ser ju till och med några!"
Men de sitter med ryggen till så det blev inte så bra.


Inte min egen bild, men så där ser de ut. De bästa är de med chocolate chip även om David påstår att det bara är ett tecken på "European chocolateobsession". Men jag tror inte på det.

Efter det så åkte vi till "Palms Food Court". En ganska cool upplevelse, man satt i ett stort rum (som en vanlig restaurang) som var gjort så att det skulle se ut som utomhus. Runt omkring fanns det olika "stånd", som definitivt inte var stånd men jag har inget annat ord för det nu, med olika sorters asiatisk mat. Egentligen indisk, kinesisk och malaysesisk, har inget bra begrepp för den delen av världen, kanske Asien, kanske inte.
Så vi åt jättemycket mat av alla världens sorter (eller Asiens sorter eller vad vi nu kom fram till att det var) och inte ens JAG ville ha efterrätt. Surprising.

Jättefin bild eller hur =(. Om jag skulle ha varit en annan bloggare skulle jag ha sagt att det var med min mobilkamera, men det är inte. Bad luck, även om ni snart börjar vänja er med dåliga bilder. Fast egentligen har alla Australienbilder varit ganska bra jämfört med dem jag tar hemma.

Klockan är ganska mycket igen. Måste nog gå, men om ni någonsin kommer hit (Australien) kom ihåg att smaka Fish n Chips, Borek, Hot Cross Buns, TimTams och Lamingtons. Och om ni äter stark mat, drick en lassi till, det får ni göra även om ni inte är här.

Kommentarer
Postat av: farmor

Att få se bilder av dina och familjens upplevelser är i sej redan en stor tillgång.Bilderna skall väl berätta och visa och enligt min bedömning har de uppfyllt alla de kriterierna till 100 %,

Ödmjukt tack för alla dessa Melbourne- händelser.

Hemma väntar våren på dej

2011-04-19 @ 22:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0